• Welcome to Gangsters.pl - Forum gangsterskie. Please log in or sign up.

Kalkulator do biznesów, dziwek i gangu oraz szybkich akcji

Zaczęty przez turoseq, Październik 14, 2016, 00:37:17 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

turoseq2

Update:

+ Doświadczenie wypisane do 1800lvla
+ 2 nowe akcje: Costco Business Center (17bld SA) i SAIC Motor (22bld SA)

Wrzucam tylko excelową wersję
Kalkulator gangsters v3.21.xlsx

turoseq2

UPDATE!

Dodane funkcje do Haremu i Klubu Nocnego. Tak jak z poziomem, maksymalny jaki dodałem to 1800 (wartości ponad 1800 poziomu są niepoprawne). Wszystko zależy od tego, co wpiszecie w "poziom" w komórce B118.

Info: z racji tego, że poszczególne biznesy mają opłacalność liczoną (chodzi o ogólny rozrachunek z biznesów lub z dziwek) bez dodanych procentów do zarobków z racji profesji i konta pro, to sytuacja wygląda następująco:
- jeśli dany gracz ma mafiozo i konto pro, oraz "zysk za sztukę" wynosi np. 2mln na haremie, to drugi gracz z takim samym poziomem doświadczenia z blokersem i bez konta pro będzie miał 3mln. Jest to spowodowane tym, że biznesy wtedy będą mniej opłacalne (ponieważ nie ma wtedy +50%), natomiast energia pozostanie bez zmian - jednakże po to aby suma z biznesów i dziwek (F80 i F116) się zgadzała, zamiast obniżać opłacalność z biznesów, podwyższam zysk z energii.
Klub nocny jest także wrażliwy na 50% bonusu z posiadania konta pro.

Nie zrobiłem i raczej nie zamierzam robić automatycznego uzupełniania cen tych dwóch budynków, chyba że powiedzie się pospolite ruszenie które zamierzam niebawem zrobić - w co w sumie wątpię...

A zamierzam ewentualnie zrobić taką akcję, ponieważ nie jestem w stanie oszacować wzrostów cen apartamentowca i rezydencji powyżej 1500/1200 poziomu. Pomimo moich prób, jest to niewykonalne z moim zasobem danych. Cena jest mocno niestabilna.


Poza dodanym w pełni Haremem i Klubem nocnym (bez cen oraz tylko do 1800 poziomu) zrobiłem także pełną ścieżkę cen od 0 do 1500 poziomu apartamentowca oraz od 0 do 1200 poziomu rezydencji, z pomocą graczy @Brakoniecki oraz @ciucia24.

PS: cena 1 pkt energii jest określona jako 520zł oraz 1 wejściówka na 4h określona jest jako 12500zł. Zgodnie z rzeczywistością.

Wersja tylko na Excel, nie chce mi się jednak robić dwóch:
Kalkulator gangsters v3.40.xlsx

ciucia24


Jumpers

Jak zwykle dobra robota co do pospolitego ruszenia raczej nic z tego kiedyś pisałem w tej sprawie to nawet nie dostałem odpowiedzi albo zwykłą na odczepnego tzn nie ma takiej możliwości i tyle. A szkoda bo chciałbym wyliczyć sobie ile muszę wewalić biletów na zarobki X cz Y

turoseq2

Kalkulator jest skończony. Poza drobnymi błędami do poprawy, oraz przy aktualizacjach admina, kalkulator raczej nie będzie już aktualizowany.

Ostatnie zmiany:
1. Podwojenie zwiększenia zarobków za ring podawane w Inwestycjach w kolumnach I i J, ponieważ liczba pktów ringowych na bilet to teraz 1000 zamiast 500.
2.Dodany mnożnik opłacalności energii:
Energia i wejściówki są trochę mniej warte niż reszta inwestycji. Spowodowane jest to tym, że energii i wejściówek nie dostajemy za skorzystanie z łapówki - dostajemy tylko kasę na podstawie godzinnych zarobków. Dlatego, pomimo że wszystko jest poprawnie, możemy na siłę zmniejszyć opłacalność 3 pierwszych pozycji arkusza Inwestycji - żeby nie marnować kasy na energię która bardzo powoli będzie się zwracać i w żaden sposób tego nie przyspieszymy biletami. Jeśli nie chcesz ingerować w taki sposób w opłacalność - ustaw 100% i zapomnij. Osobiście proponuję 75-90%. Zysk za sztukę będzie pokazywany bez zmian (zawsze surowe 100%)!.
3. Inny przelicznik opłacalności:
Od dzisiaj opłacalność (kolumna E) jest liczona na podstawie godzinnych zarobków - tak jak kolumna H. Przy czym, aby nie było za dużo cyfr, podzieliłem to przez 3600 - więc de facto, kolumna E mówi nam o ile zwiększymy zarobki, gdy wydamy na daną inwestycję 1 sekundę wypłaty.
4. Inwestycja - poziom:
Podliczyłem zyski jakie gracz może uzyskać przy zdobyciu poziomu. Cena takiego poziomu jest wyliczona osobno w Szybkich Akcjach - jest zależna od tego jaki poziom wpiszecie w B119 oraz od SA jakie wpiszecie w Szybkich Akcjach. To jedyne kwestie które dotyczą ceny. Nie określa się % do przyszłego lvla ani nic z tych rzeczy.
Zarobki za poziom to 5 składników:
- wzrost zarobków za sam poziom
- energia przeliczona na złotówki za 1 poziom (a dokładniej różnica między tym co otrzymujesz teraz, a tym co będziesz otrzymywał na minutę na przyszłym poziomie)
- wejściówki (różnica między tym a przyszłym poziomem)
- Harem i wzrost przychodów energii przy zdobyciu kolejnego poziomu (zależna od poziomu haremu)
- Klub Nocny i wzrost przychodów wejściówek (różnica między poziomami, zależne od poziomu klubu nocnego)
Ostatnie 4 są też zależne od tego mnożnika do energii (więc przy 0% na mnożniku, opłacalność będzie naliczona tylko na podstawie zwiększenia zarobków cogodzinnych). Zysk za sztukę zostanie bez zmian.
Konto Pro i profesja wpływa na zysk za sztukę i na opłacalność (tłumaczyłem to przy poprzednim update'cie).

No i oczywiście w żaden sposób opłacalność nie uwzględnia innych profitów za poziom - jak chociażby nowego biznesu i dziwki... więc nadal warto wbijać poziom, nawet jeśli kalkulator tego nie zaleca:)


Kalkulator gangsters v3.50.xlsx

turoseq2

Update

Nieznaczny update - dodano biznesy oraz dziwki za 1600 i 1700 poziom. Dodałem także sporo komentarzy do komórek (w większości jest to po prostu "Nie modyfikuj", no ale są :D )

Excel:
Kalkulator gangsters v3.51.xlsx

turoseq2

Update (od admina)

nowy drag, 2x większa stawka za dzielnice, wpisane 15bln za bilet. Czyli dokładnie to co w aktualizacji

Nic innego chyba nie zostało zmienione.


Excel:
Kalkulator Gangsters v3.52.xlsx

turoseq2

Jest taka sytuacja, że czasami zdarza się (powiedzmy, że raz na 20 aktualizacji kalkulatora), że nie pojawiają się ikony sygnalizacji przy najbardziej opłacalnej inwestycji. Nie do końca wiem dlaczego tak się dzieje, natomiast wiem co przeszkadza prawidłowemu wyświetlaniu tych ikon.

Powodem jest komórka opłacalności poziomu. Wygląda na to, że wyświetlane tam wartości są zbyt małe w porównaniu do reszty, albo coś kiedyś popsułem i nie do końca wiem co - ale akurat tutaj nie za bardzo było co popsuć.

Nie będę uploadował nowej wersji, bo jest to nieznaczny błąd który łatwo można skorygować samemu, ponadto
a) nie każdemu wyświetlają się te ikonki, ponieważ i tak korzystają z googledocs czy OpenOffice itp., gdzie tam nigdy się nie wyświetlają te ikony
b) nie każdemu zdarzają się przypadki gdzie ta ikona znika
c) nie każdemu to przeszkadza w korzystaniu z kalka

Stąd, dla wybranych spróbuję pokazać tutorial jak to zmienić samodzielnie, a nuż niektórzy się nauczą czegoś nowego w tworzeniu arkuszy excel :P prawdopodobnie na innych wersjach Excela dostęp do zasobu będzie inny niż w moim wypadku, natomiast u mnie wygląda to tak:

Rozwiązanie 1:
Zmieniamy zakres komórek, których dotyczy formatowanie warunkowe odnośnie sygnalizatora, wyłączając komórkę opłacalności poziomu E2:

krok 1: Zaznaczamy jakąkolwiek komórkę z kolumny E (kolorową), szukamy opcji "formatowanie warunkowe" i wybieramy "Zarządzaj regułami"


krok 2: zmieniamy zakres komórek, których dotyczy formatowanie pierwszego rzędu ("zestaw ikon") - usuwamy komórkę E2 z zakresu, czyli zmieniamy formułę "=$E$2:$E$82;$E$85:$E$120" na "=$E$3:$E$82;$E$85:$E$120"



Klikamy zastosuj/ok i problem powinien zniknąć. Rozwiązanie jest stratne, bo wyłączamy wtedy "poziom" z kontroli opłacalności, natomiast dotyczy to tak naprawdę garstki osób o niskim lvlu.

Rozwiązanie 2:

Krok 1: ten sam


Krok 2: klikamy edytuj regułę, a następnie wybieramy "Formuła" z opcji tak jak na poniższym obrazie:


Krok 3: wpisujemy w Wartości : "=MAX($E$2:$E$82;$E$85:$E$120)", tak jak widać



Powodzenia! :)

seba069

Hej.
Po zastosowaniu rozkładu alfonsów, mnożnik do nich do kalkulatora powinien wynosić 2,57428572

Aktualnie liczy mi on idealnie zarobki z dziwek

turoseq2

#39
Dobra, mamy to.
Chyba niczego nie spieprzyłem, jakby ktoś coś znalazł to proszę pisać na priva.

Tu macie link:
Kalkulator Gangsters v3.60.xlsx


Zmiany:
- update od admina (20bln/bilet, dzielnice zwiększają zarobki, duży buff w zarobkach z dzielnic)
- dodałem arkusz "Statystyka" która zawiera:

       
  • rozpiskę łącznej kwoty jaką zapłaciliście za dany biznes lub dziwkę*
  • tabelę w jakim czasie zwrócą się biznesy, dziwki lub łącznie wszystkie inwestycje - w przypadku tych ostatnich ile biletów należy wydać w tej chwili na łapówki aby kwota się zwróciła, zarówno biorąc pod uwagę same biznesy i dziwki, jak i całe zarobki
  • przeliczenie zysków z banków w porównaniu do biznesów/dziwek, tj. wyliczyłem ich opłacalność tak jakby były normalnym biznesem, osobno dla kont oszczędnościowych i lokat - wtedy wartość z kolumn I można porównać do kolumny E z Inwestycji. Niestety banki tylko do 1000 poziomu, bo Jumpers mi wysyłał dane do 1250 i 1500, ale zapomniałem skopiować a skrzynka odbiorcza się po jakimś czasie usuwa...
*Ceny apartamentowca i rezydencji znam tylko do 1535/1244 poziomu. Stąd też kwota jaką zapłaciliście łącznie za te budynki zamyka się tylko do tych poziomów, jeśli macie wyższy to z racji tego, że nie znam tych wartości, łączna kwota się nie będzie zgadzać. Dlatego też na ten moment należy nazwać tę część kalkulatora jako wersja alpha ;)

Dodatkowo, jak się przesunie w prawo (od kolumny T do Z) to jest rozpiska cen apartamentowca/rezydencji od 1500/1200 poziomu, które zdołałem zgromadzić od społeczności poprzez formularz na google'u. I powiem szczerze - przerasta mnie to, nie wiem jak to ruszyć aby zinterpolować/zaproksymować ceny jakie się pojawiają w przyszłych poziomach. Jeśli ktoś ma jakąś większą wiedzę matematyczną i kilka godzin wolnego czasu to proszę o pomoc w znalezieniu funkcji, która ciągnie te ceny w górę.

- poprawka opłacalności Klubu nocnego (była literówka w formule, przepraszam)
- uzupełniona poprawka, do której w ostatnim poście dałem tutorial
- ceny apartamentowca i rezydencji uzupełniają się do 1535/1244 poziomu, jest też odpowiednio zaktualizowany komunikat w legendzie, komentarz do komórek poziomu, a także komórki do cen stają się szare po przekroczeniu tych poziomów. Na 3 fronty bo nie każdy ma Excela, a nie wiem co działa a co nie w innych kalkulacyjnych ;)
- uwzględniłem pkt ataku do arkusza Dzielnic wg poniższego:

Cytat z Zasad:
Cytat(Suma SV graczy biorących udział w ataku + Pkt ataku*25 000 000 SV) * (procentowy bonus z willi gangów i pkt ataku) / 1,5^(x-1)


Arkusze Alfonsi i Szybkie Akcje bez zmian.


turoseq2

Okej, dzisiaj wrzucę poprawkę, bo okazało się że faktycznie ten wzór z Zasad jest prawidłowy i te pkt ataku mają mniejszy wpływ.

turoseq2

Poprawka w dzielnicach ;) zmieniono formułę obliczania (bonus z willi gangu i pkt ataku jest jednak sumowany)

Nic inne nie zostało zmienione, jak nie chcecie obliczać ile SV potrzebujecie do przejęcia albo wskaźnik który jest w grze wam wystarcza to nie musicie ściągać.
Kalkulator Gangsters v.3.60b.xlsx

turoseq2

Kolejna dla większości niepotrzebna aktualizacja kalkulatora, bo dotyczy 1800lvl+.

Link tu:
Kalkulator Gangsters v3.61.xlsx

Changelog:
- dodane nowy biznes i dziwkę za 1800lvl (Fabryka Samolotów i Rosetta Gioia)
- opłacalność haremu, klubu nocnego i poziomu do 2099 poziomu (czyli max do którego jest informacja na grze)
- Szybkie Akcje do 1900 poziomu (max dostępne z tabelki doświadczenia)

I tu jest problem, bo np. kalkulator policzy zysk za sztukę poziomu ponad 1900, natomiast nie policzy ceny bo po prostu nie ma tabelki, więc naturalnie nie policzy też opłacalności poziomu (trzeba przyznać że to akurat jest mało potrzebne). Po prostu nie chciało mi się rozdrabniać, wziąłem wszystko co jest udostępnione przez admina.

Mimo że wydaje się, że małe zmiany, natomiast naprawdę dużo musiałem pozmieniać i mogłem o czymś zapomnieć. W sensie nie, że źle policzy, a że się po prostu wykrzaczy (!ARG, ujemne wartości albo coś w ten deseń). Z góry sorry, ogólnie co trzeba to działa.

Nie da się ukryć że update dotyczy głównie pewnego ekspresywnego ślązaka ;d

Jak nie zbliżacie się lub nie przekroczyliście 1800 poziomu, to pobieranie zupełnie niepotrzebne ;)

turoseq2

Poprawka błędów:

Kalkulator Gangsters v3.62.xlsx

Błędnie liczyło zysk za poziom do 1200 poziomu, od dłuższego czasu w sumie. Przepraszam jeśli to skłoniło kogoś do wbicia poziomu. Dla wyższych poziomów niż 1200 raczej kalk bez zmian.

Dla przypomnienia - jeżeli chcecie żeby kalk podawał poprawną opłacalność dla poziomu trzeba w Szybkich Akcjach podać swoje aktualne SA :)

turoseq2

Poprawka błędów:

Link:
Kalkulator Gansters v.3.62b.xlsx

Changelog:
- błąd przy niskich lvlach w szybkich akcjach (niepoprawna formuła w jednej z komórek dotyczącej mnożnika szybkich akcji, nie działało dla poziomów <400)
- wizualna poprawka widoku rozpiski z czego składają się zarobki w arkuszu Inwestycji (widać w % obecny poziom apartamentowca i rezydencji, co pozwala porównać wyniki ze stroną Profilu w grze)
- uzupełniają się ceny Rezydencji do 1257 i Apartamentowca do 1547 poziomu (moich obecnych w grze)

PS: dziękuję graczowi @bubus za wykrycie błędu