Autor Wątek: Kalkulator do biznesów, dziwek i gangu oraz szybkich akcji  (Przeczytany 15278 razy)

turoseq2

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 564
Odp: Kalkulator do biznesów, dziwek i gangu oraz szybkich akcji
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 07, 2020, 15:29:57 pm »
Update Dzielnic

Link:
Kalkulator Gangsters v.3.70.xlsx

Changelog:
Zupełnie nowy arkusz Dzielnic. Warto przeczytać legendę pod danymi.

W skrócie:
- przerobiona szata (tabela SV do dzielnic jest schowana z prawej)
- Dzielnice obsługiwane do 180 dzielnic
- dodano bezpośrednio ile potrzeba SV osobistego przy 0 pkt ataku
- usunięto "poprzednia dzielnica, przyszła dzielnica" bo mało przydatne
- dodano pozycję Leniwa działka - ile pkt ataku potrzeba by w ogóle nie wchodzić na przejęcie (jednocześnie największa użyteczna liczba pktów, po tej ilości każdy pkt ataku jest zmarnowany)
- Wymagane SV gangu - można to porównać z tym co jest napisane w siedzibie Gangu. Raczej nieprzydatna i może nawet oszukać, bo w grze to liczy wszystkich i 100% pasek flash. Zalecam korzystanie z tabeli osobistego SV, czyli tego na samej górze.

Dla przypomnienia:
Tabela z osobistym SV (C3,C4,C5) wyświetla porównanie do SV graczy, którzy będą uczestniczyć w ataku na działkę.

Willa, pkty ataku [C3] - interesuje was w przypadku, gdy na Szefie jest ktoś, kto ma najwyższe SV w gangu i to od niego będzie zależeć czy działka będzie przejęta czy nie. Szef sam sobie kilera nie wrzuci więc sytuacja może być patowa, dopóki nie wstawi sobie słupa do gangu. W takiej sytuacji jego SV musi być większe niż w C3.
Willa, kiler, pkt ataku [C4] - zdecydowanie najistotniejsza wartość obliczana w arkuszu. Pytamy (albo sprawdzamy na piechotę jako szef) ile SV mają osoby zainteresowane w przejęcie, sumujemy to, a wartość która nam wyjdzie musi być większa niż w C4. SV szefa dzielimy przez 1,5.
Willa, kiler, 0 pktów ataku [C5] - to jest SV, które by nam wyszło w czasach sprzed update'a pktów ataku. To jest po prostu maksymalne potrzebne SV, kiedy to chcecie zaoszczędzić pkty ataku na przyszłe dzielnice. Może być przydatne, gdy nagle do gangu wpadł gracz, który ma zdecydowanie więcej SV niż reszta i pkty ataku tymczasowo będą niepotrzebne, a Wy nie wiecie do kiedy możecie sobie w taki sposób pkty ataku oszczędzać. Jest to równe wartości w C4 przy wpisaniu 0 pkt w pkty ataku [C16].

No i oczywiście, niezmiennie obliczenia dotyczą sytuacji, gdy przejmowana dzielnica jest w posiadaniu gangu, który ma nie więcej niż 500k SV i 0 pkt obrony na tej działce.

I też dla przypomnienia:
- zielone komórki - ważne
- szare komórki - tu wpisujemy dane
- pomarańczowe komórki - domyślnie pobierane z innego arkusza


@Edit

Zapomniałem, ale zmieniłem trochę wygląd podsumowania zarobków w Inwestycjach. Widać teraz % z budynków VIP w taki sam sposób jak jest to napisane w profilu. Jest jeden wyjątek - te procenty przy pozycji "gang" to nie jest % z Gangu Pro, tylko % do ogólnych zarobków z dzielnic [@Inwestycje!B139]

@edit2
Poleciał reupload z powodu nieobsługiwania na starszej wersji
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2020, 19:28:33 pm wysłana przez turoseq2 »

turoseq2

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 564
Odp: Kalkulator do biznesów, dziwek i gangu oraz szybkich akcji
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 13, 2020, 16:59:30 pm »
Drobne poprawki odnośnie leniwej działki.

Zrobiłem wcześniej tylko 200 iteracji do obliczenia tej wartości, nie jest to specjalnie dokładne na większej ilości dzielnic.

W tym patchu maksymalna ilość dzielnic to 100, a iteracji jest 10000.

Kalkulator gangsters v.3.70b.xlsx

Nie wiem czy to będzie potrzebne, raczej nie zalecam ponownego pobierania na ten moment... w przypadku 90+ działek może mieć to znaczenie.

turoseq2

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 564
Odp: Kalkulator do biznesów, dziwek i gangu oraz szybkich akcji
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 04, 2021, 23:29:09 pm »
Jak ktoś ma jakieś wątpliwości, w jaki sposób działają alfonsi:

Tabelka:


1 Roberto daje 4%, jak masz ich 2 to łącznie dostaniesz 6% itd. Pomarańczowe komórki oznaczają zmianę w wartości, a zielone ostateczną wartość.

Dlatego, że najpierw każdy z rodzaju alfonsa daje swoje % (a ci alfonsi raczej są w niewielkich ilościach - max 12 w przypadku Sergia), niegdyś było bardzo ciężko znaleźć ten "set" który jest też podany na tym obrazku. Nadal niektórzy o nim nie wiedzą.

Od dawna podaję skład tego bonusu za set (56 Roberto aż do 69 Vincentów), wiele osób nie wierzy w niego (mimo że klikania jest na max 10 minut).

Ponadto, alfonsi są zupełnie niezależni od ilości posiadanych dziwek. Nawet dzisiaj napisałem na barze, że trzeba mieć ich co najmniej trochę, natomiast po to zrobiłem te testy, aby sam się o tym przekonać - i byłem w błędzie. Wpływ Alfonsów jest dokładnie taki sam, nawet jeśli masz tylko 1 dziwkę

turoseq2

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 564
Odp: Kalkulator do biznesów, dziwek i gangu oraz szybkich akcji
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 19, 2021, 02:07:15 am »
Nowa wersja kalkulatora.

Link :
Kalkulator gangsters v.3.80.xlsx

Changelog:
- Dane potrzebne do obliczania poszczególnych rzeczy zostały ukryte
- Arkusze dostały nowe kolorki :D
- Można już polegać na wartościach podawanych w Statystyce odnośnie zsumowanych kosztów apartamentowca i rezydencji
- Ceny apartamentowca i rezydencji są od teraz przybliżane, tak aby bardziej leniwi gracze nie musieli wpisywać cen przy każdym poziomie, a jednak mieć całkiem rzetelne dane.

W skrócie:

Cena apartamentowca i rezydencji jest przybliżana wg określonego przeze mnie schematu. Apartamentowiec ma podane wartości do 2000 poziomu, rezydencja do 1700. Przybliżanie działa na podstawie tych danych, które zostały podane przez niektórych graczy. Nie ma tego dużo, są punkty w których nie mam ani jednej ceny przez 100 poziomów. Niemniej jednak, błędy jakie powstają poprzez ciągłe przybliżanie nie przekraczają 1% w przypadku apartamentowca, i 2% w przypadku rezydencji (przynajmniej do momentu kiedy mam jakiekolwiek dane).

Ponadto, bardzo proszę o nowe dane, wprowadzając je do formularza google, link: https://forms.gle/UahJJKRBPtB5GC5f9   
Dzięki temu, nowe wersje kalkulatora będą zawierały nowe ceny i będzie dokładniejszy.

Dokładniejsze info pod legendą Inwestycji.



W niedalekiej przyszłości planuję przerobić tę wersję kalkulatora pod inne środowiska - OpenOffice, googledocs i LibreOffice.


« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2021, 13:22:43 pm wysłana przez turoseq2 »

turoseq2

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 564
Odp: Kalkulator do biznesów, dziwek i gangu oraz szybkich akcji
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 24, 2021, 20:02:49 pm »
Patch

1. Drobne korekty z komentarzami
2. Obliczenie zarobków z dziwek jest dużo dokładniejsze niż dotychczas (oczekiwany błąd : 0-20zł/h)

Link:
Kalkulator Gangsters v.3.80b.xlsx

turoseq2

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 564
Odp: Kalkulator do biznesów, dziwek i gangu oraz szybkich akcji
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 10, 2021, 02:27:35 am »
Update od admina.

Link:
Kalkulator Gangsters v.3.81.xlsx

Changelog:
- dodałem nowy drag i cały update (+% do dragów za każdą dzielnicę)
- transpozycja całego arkusza Gangu (z nowym dragiem się już nie zmieściłem w poziomie przy standardowym widoku)
- kolory przemienne w Inwestycjach dla lepszego widoku
- dodałem tę tabelkę odnośnie Alfonsów, którą ostatnio wrzucałem tutaj w Screenshocie


Wymyśliłem sobie nowy arkusz do zrobienia, który zamierzałem wrzucić tu razem z tym updatem, ale projekt okazał się być większy niż zakładałem, a jednak są już pytania na privie o nowy drag, więc niedługo powinna być nowa wersja (niestety 2x trzeba będzie wklejać własne dane).

Teoretycznie, powinienem zdążyć zrobić to co zamierzam zanim większość gangów zacznie się zastanawiać czy przestać ulepszać Adrenochrom, także jak wam się nie chce co chwilę uzupełniać wszystkich danych, to możecie pominąć ten update.

Tym razem, z racji zmiany widoku w Inwestycjach, skopiowanie całych kolumn B i G w Inwestycjach jest "utrudnione". Jak wam nie zależy na tych przemiennych kolorkach to zawsze można zrobić CTRL-X CTRL-V, ale ogólnie od teraz to tak to będzie wyglądało.

Rozszerzenie na inne platformy odkładam na później.

Aaa, i kolejna wersja kalka będzie dotyczyła zwiększania SV w kontekście co się bardziej opłaca (i interfejs do wykupienia SV za bilety).