• Welcome to Gangsters.pl - Forum gangsterskie. Please log in or sign up.

Kalkulator do biznesów, dziwek i gangu oraz szybkich akcji

Zaczęty przez turoseq, Październik 14, 2016, 00:37:17 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

turoseq2

#60
No niestety nie zawsze mam czas, a do tego jeszcze doszedł brak motywacji do gry, a co dopiero do robienia kalka. Postaram się jutro zrobić.

turoseq2

#61
Update od admina:

Kalkulator Gangsters v.4.01.xlsx

Changelog:
@Gang:
- wskaźnik opłacalności jest wyskalowany na 45bln za 1 bilet (z 30bln)
- dzielnice: 2,5mln/h za pierwszą i +300k/h za każdą kolejną (z 2mln/h | +250k/h)
- nowy drag: Diamond Pill (heroina x9,375; Adrenochrom x1,25)

Możecie skopiować tylko arkusz Gang do poprzedniej wersji, lub vice versa - stare Inwestycje do nowej wersji. Raczej nic się nie powinno popsuć :D

siwix

4--13--21--27--34--49--53--62--67--77

turoseq2

#63
Miałem zrobić szybką korektę kalka po wytknięciu błędu przez jednego z graczy, ale biorąc pod uwagę statystyki pobierania pomniejszych aktualizacji, raczej niespecjalnie przejmujecie się patchami. Więc taka całkiem istotna notka:

Nie ufajcie opłacalności Haremu i Klubu Nocnego. Nie wiem w którym momencie popełniłem błąd (co najmniej 3 lata temu) i zmieniłem formułę, ale opłacalności tychże nie uwzględniają +% do ogólnych zarobków. To znaczy - opłacalność wszystkich biznesów i dziwek jest liczona bez tego czynnika. Jest to spowodowane tym, że w grze na poszczególnych zakładkach również widzimy całkowite zyski z np. biznesu bez tego mnożnika ogólnego. Aby prawidłowo móc porównywać wyniki w grze z kalkulatorem, ja taki widok naśladowałem. I tak, zysk za 1 bilet (kolumna H) również nie uwzględnia i nigdy nie uwzględniała +% do zarobków.

Natomiast Haremu i Klubu Nocnego ten mnożnik w ogóle nie dotyczy, więc opłacalność tych budynków powinna być zaniżona o jego odwrotność. W kalkulatorze w tej chwili tak się nie dzieje.

Aby to poprawić, podzielcie obecny mnożnik zmniejszający energię przez wasz ogólny % do zarobków, na moim przykładzie:
60,5% - obecny % do zarobków
75% - obecny mnożnik opłacalności energii (Inwestycje@G4)

75% / 1,605 = 46,73%

i taki wynik wpiszcie w G4.

Na moje usprawiedliwienie, o ile nie używaliście 100% do tej pory, to i tak nie jest to jakieś znaczne przeinwestowanie, poza tym te budynki są całkiem tanie więc dużego bólu nie ma. A jeśli 100% to... no cóż, przez jakiś czas nie będzie tych budynków ulepszać, macie to z głowy  ;D
A zysk za 1 bilet miał charakter czysto poglądowy i całkiem nieźle służy bez tego mnożnika ("+33mln/bilet? Okej, czyli potrzebuję 30 biletów aby podnieść zarobki o 1mld/h -> ale mam jeszcze +60% do ogólnych czyli tak naprawdę podniosę o 1,6mld/h").

Mimo wszystko przepraszam za błąd i poprawię Harem i Klub nocny, oraz zmienię zysk za 1 bilet na taki z mnożnikiem aby lepiej odzwierciedlał faktyczną zmianę zarobków w przyszłym update'cie, kiedy wyjdzie nowy drag albo coś innego. Jak na razie nie będę was obarczał updatem, bo wg mnie jest to kosmetyczna zmiana.

Dziękuję graczowi @woy5 za zauważenie błędu.

Venom [G2]

#64
I tak wielkie dzięki CI za kalkulator, jakieś małe błędy to już niuanse ;) Czekamy z niecierpliwością na nowego kalka :)
1 2 3 czy to świat jest zły czy ty ? Rozejrzyj się, co człowiek robi - a teraz spójrz w lustro i to powiedz człowiekowi !

turoseq2

#65
No trochę czekaliście :D

Kalkulator Gangsters v.4.11.xlsx

Changelog:

+ GANG /Cosmos  (11.25x heroina / 1.2x poprzedni drag)
   60 bln / bilet

+ SV-UPGRADE / nowe bronie i kamizelki (typu SILVER)
+ INWESTYCJE / mnożnik do energii uwzględnia +% do zarobków (wspomniane w poprzednim poście)
+ INWESTYCJE / zarobek na 1 bilet uwzględnia +% do zarobków (wspomniane w poprzednim poście)
+ INWESTYCJE / poprawione przybliżanie ceny Apartamentowca i Rezydencji (informacje pod legendą)
+ ALL / poblokowane komórki, których nie powinniśmy modyfikować

O hasło odblokowujące możecie zapytać na priv w grze.

turoseq2

#66
Tym razem szybko

Kalkulator Gangsters v.4.20.xlsx

Changelog:
    GANG:
        + Magic Pill (x15 heroina/ 1.33x poprzedni drag)
        + współczynnik przeskalowany na 75bln/bilet (z 60bln)
        + zwiększenie zarobków z dzielnic (3mln->4mln | +400k->+500k)

turoseq2

[reupload bo poprzedni link zdechnie za 8h]
Kalkulator Gangsters v.4.20.xlsx

Chciałem poruszyć kilka kwestii odnośnie zapytań do kalkulatora, które się czasem pojawiają u mnie w privach w grze. W ciągu ostatniego tygodnia miałem 3 takie zapytania, a okazało się, że problemu nie było żadnego.

1. Nie zaczynajcie tematu od priva z taką treścią: "Siema mam pytanie/problem odnośnie kalkulatora"
Napiszcie od razu o co chodzi, najlepiej ze zrzutem ekranu co się dzieje, tak żebym od razu mógł się do tego odnieść. Privy to nie czat, jestem względnie często na grze ale czasem tylko na kilka minut, takim privem tylko przeciągacie czas, w którym wasz problem będzie rozwiązany. A nawet jeśli akurat jestem, to zanim odpiszecie na czym polega problem to mi jest po prostu głupio odejść od komputera dopóki tego nie rozwiążę, a czasem mam ważniejsze rzeczy na głowie. Także, po prostu proszę, bez jakiś niepotrzebnych wstępów, od razu do meritum. Odpowiadam każdemu

2. Nie potrzebujecie hasła do używania kalka! Arkusze chronione są w jednym celu - ochrona przed nadpisaniem kluczowych komórek.
Dostaję pytania "Siema, jakie haslo do kalkulatora? I ile za to?", "Witam ;) co sobie życzysz za hasło odblokowujące arkusz w kalkulatorze? :D" - od razu mówię, że kalkulator jest absolutnie darmowy, a nawet jakbym chciał coś za to brać, to wątpię czy to byłoby fair w stosunku do włodarzy gry.

Hasło służy do odblokowania ukrytego arkusza "db" oraz wszystkich komórek, które zawierają komentarz "Nie modyfikuj". Nie podaję hasła wprost, bo najpierw chcę wiedzieć do czego ma Wam to hasło służyć, czyli innymi słowy czego wg Was brakuje w kalku, ale oczywiście po krótkiej rozmowie mogę wam to hasło udostępnić.

Wiem, też że niektóre aplikacje nie uznają haseł i cały arkusz jest odblokowany od samego początku (rzekomo googledocs tak ma). Domyślam się też, że niektóre apki (np. podobno Excel 2003) mogą uznawać absolut z hasłem w taki sposób, że "chroniony" arkusz jest całkowicie zablokowany. Mimo wszystko, nie udostępniam hasła na forum, bo chcę się dowiedzieć ile osób ma problem z hasłami i do jakiej aplikacji dany problem przypisać.

3. Jak już pytacie o jakieś obliczenie, to podajcie dane!

To też ma pewien związek z kwestią 1. - niepotrzebnie wydłużacie czas.

I ja rozumiem, nie każdy może uznawać kalka za wartego ściągnięcia. Niektórzy nie mają aplikacji do obsługi i też rozumiem, że jedna gierka internetowa ich nie przekona do zakupu Office 365 albo szukania zamienników. Dlatego jeśli już macie coś do obliczenia, na ogół są to pytania o poziom albo działkę: "Siema, możesz mi policzyć ile mi brakuje do 1400?" albo "Ile SV potrzebuję aby zdobyć nową działkę?" to dajcie jakieś szczegóły.

I uprzedzając dodatkowe pytania, do poziomu potrzebuję:
1. SA, alternatywnie: najlepszą akcję jaką możesz zrobić
2. Poziom, jeśli zapytanie nie dotyczy twojego konta
3. Kasa za 1 bilet, skopiowana z działu łapówki (opcjonalnie, jeśli chcesz znać przelicznik na bilety)

Natomiast do dzielnicy potrzebuję:
1. Obecną liczbę dzielnic (przyspieszy trochę moją pracę, bo nie muszę wyszukiwać twojego nicku, żeby wiedzieć z jakiego gangu jesteś, tak żeby sprawdzić ile dzielnic ma twój gang)
2. Ile pkt ataku masz/chcesz użyć
3. Poziom willi lub % z willi (Siedziba gangu: SV Gangu(+XXXX %)

I naprawdę, udostępniam kalkulator właśnie po to, żeby każdy mógł sam sobie to policzyć, daję wędkę a nie rybę, więc takie zapytania trochę mnie irytują, no ale jak już musicie to proszę o jakieś minimum wysiłku od samego startu.



PS: Jestem już zadowolony z działania przybliżania cen apartamentowca i rezydencji, więc usuwam już formularz, który wisiał na moim opisie profilu, wszystkim osobom które dodawały tam ceny serdecznie dziękuję.

PS2: Ostatnio występują zapytania o hasła, jedno okazało się być pomyłką i wszystko funkcjonuje bez wpisywania hasła, natomiast na drugie jeszcze nie dostałem odpowiedzi. Jeśli coś faktycznie jest na rzeczy to dajcie znać, bo nie wiem dlaczego zdarzają się osoby, które nie mogą zapisywać zmian, a jednocześnie mogą w ogóle edytować komórki.


turoseq2

#69
Na potrzeby @Katana, bo limit 2000lvl to już za mało :P
Link:
Kalkulator Gangsters v.4.21.xlsx

Changelog:
/INWESTYCJE
+ 3 nowe biznesy i dziwki (do 2200lvl)
+ obsługa opłacalności Haremu i Klubu Nocnego do 2600lvl (poziom tylko do 2400, bo brak tabelki doświadczenia 2400-2600)
/SZYBKIE AKCJE
+ 13 nowych Szybkich Akcji (limit SA z 35bld do 430bld)
+ max poziom do wyliczania cen: 2400
/SV-upgrade
+ po 5 nowych majątków z każdego rodzaju (do 2200lvl)

PS: Literówka w instrukcji Szybkich Akcji - tak jak powyżej, obsługuje poziomy do 2400, a nie do 2300.

turoseq2

Korekta - oczywiście, że musiałem o czymś zapomnieć
Link:
Kalkulator Gangsters v.4.21a.xlsx

Changelog:
/INWESTYCJE
+ obsługa zarobków z poziomu do 2599

turoseq2


turoseq2

#72
Link:
Kalkulator Gangsters v.4.22.xlsx

Changelog:
    GANG:
        + Extreme Pill (x18,75 heroina/ 1.25x poprzedni drag)
        + współczynnik przeskalowany na 100 bln/bilet (z 75 bln)
        + zwiększenie zarobków z dzielnic (4mln->5mln | +500k->+600k)

turoseq2

Link:
Kalkulator Gangsters v.4.31.xlsx

Changelog:
@INWESTYCJE:
    - naprawiony bug z dziwkami ponad lvl (liczyły się zyski z niedostępnych dziwek)
    - formatowanie warunkowe - wymuszone naprzemienne kolory na biznesach/dziwkach/ringu
@SV-upgrade przemianowany na +SA i +SV:
    - wyliczanie SA (na podstawie listy rozwijanej wybieramy tryb, czy chcemy liczyć SA czy SV)
    - liczenie wzrostu SA/SV z szybkich akcji
      (podajesz sumę zdobytych siły itd. z pojedynczej akcji), akcja dobierana jest na podstawie wyliczonego SA w tym samym arkuszu
    - polem kontrolnym jest ST zamiast SA

PS: Przypominam, że Excel pamięta tylko 15 cyfr znaczących w danej komórce, więc nie zwracajcie uwagi na końcówki jeśli jakaś wartość przekracza ten limit :)

turoseq2

Link:
Kalkulator Gangsters v.4.32.xlsx

Changelog:
    GANG:
        + Alien Power (x22.5 heroina/ 1.2x poprzedni drag)
        + współczynnik przeskalowany na 125 bln/bilet (z 100 bln)
        + zwiększenie zarobków z dzielnic (5mln->6mln | +600k->+750k)