• Welcome to Gangsters.pl - Forum gangsterskie. Please log in or sign up.

Doświadczenie za walki

Zaczęty przez Arturek509, Styczeń 25, 2021, 10:18:22 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Arturek509

Witam wszystkich, chciałem przedstawić wam pomysł dotyczący ilości punktów doświadczenia które dostajemy za walki p&p, turniejowe oraz w mieście.

W obecnej sytuacji doświadczenie z takich walk pomaga jedynie początkowym graczom wbicie poziomu dostępu do gangu używając miasta gdyż robiąc kilka walk można dostac od razu 20 poziom. Im wyżej tym sytuacja robi sie coraz trudniejsza.
Przykład. Mam 1260 poziom i wbicie jednego levelu wymaga ode mnie 19 392 760 000 000 takiej ilosci doświaczenia. Obecnie za każdy typ walki dostaje mniej więcej takie ilosci tych punktów(sprawdzane jedynie na kilku walkach):

P&P:
Wygrana - Około 110 tys
Przegrana - około 40

Miasto:
Wygrana- około 150 tys
Przegrana- około 80 tysiecy

Turniej:
Wygrana-  410 000 -494 478
Przegrana-  <140 945 pkt - 274 086 pkt>

Doświadczenie z walk p&p albo miasta jestw  pewnym stopniu zależne od poziomu przeciwnika ale nie zawsze nalicza tak jak powinno.

Przechodząc do sedna sprawy Przy najlepszych punktach które otrzymuje za turniej na 1 procent poziomu musiałbym wygrać 387 855 walk czyli to jest osiągalne w  ciągu kilku lat ciągłego klikania;D


Wnosze o przemyślenie zwiększenia ilości doświadczenia a przelicznik opierałby się na ilości doświadczenia zależnego na dany poziom. Wg mnie rozsądną opcją by była by 1 % doświadczenia mógłbyc wbity prez maksymalną aktywnosc jaką sie da np jednego dnia czyli bym proponował takie zależnosci procentowe:

P&P
Wygrana - 0.0005% ilości doswiadczenia na dany poziom (2 tys walk = 1%)
Przegrana -  0.00025% ilości doswiadczenia na dany poziom (4 tys walk = 1%)

Miasto
Wygrana - 0.001% ilości doswiadczenia na dany poziom (1 tys walk = 1%)
Przegrana - 0.0005% ilości doswiadczenia na dany poziom (2 tys walk = 1%)

Turniej
Wygrana - 0.002% ilości doswiadczenia na dany poziom (500 walk = 1%)
Przegrana - 0.001% ilości doswiadczenia na dany poziom (1 tys walk = 1%)

MOże strasznie te procenty wyglądają ale przeliczyłem ile wymagało by to poświęcenia czasu na klikanie i nagroda adekwatna do posiadanego poziomu.

P.S zmieniłbym wtedy także system że ilsoc punktów doświadczenia jest zależna od poziomu przeciwnka na to by to ybło zależne od naszego poziomu . Zmniejszy to sytaucje gdy osoba 1 poziom wchodzi do miasta i po jednej walce z graczem1000+ ma wbity 10 poziom


turoseq2

Za inicjatywą jestem jak najbardziej za. Może nie dokładnie z tych samych pobudek - taka opcja bardziej usunęłaby łatwość wbicia początkowych poziomów - po prostu nie dałoby się wbić 10 poziomu pięcioma walkami P&P, a wymagałoby wyklikania chociażby kilku szybkich akcji (i poczekania chociaż na jedną wypłatę). W tym wypadku chociaż trochę ograniczyłby się wysyp 25-lvli na czacie, który (rzadko bo rzadko, ale jednak) czasem ma miejsce.

Natomiast Twoja koncepcja nagród jest mimo wszystko mało znacząca. Zwiększenie pkt doświadczenia dla 100lvl+ jest dobrym pomysłem, ale biorąc Twój procentowy przelicznik na podstawie ogólnego rankingu Ndmaza znaczyłoby że on wbiłby niecałe 19 poziomów z samych walk turniejowych. Jako przykład dałem przypadek turniejowej przegranej (na pierwszy rzut oka całkiem dobrze uśrednia wszystkie przypadki).
Wiadomo, 19 poziomów to więcej niż 0,01% jego obecnego poziomu, natomiast... jak na 8 lat ciągłego bycia w topce pojedynkowiczów to nadal niewiele, zwłaszcza że te 19 poziomów byłoby rozstrzelone po całej historii gracza (wbicie 1 poziomu na np. 800lvlu znacznie różni się od tego na 1400).
Z drugiej strony zbyt znaczące zwiększenie expa przyczyniłoby się do różnic we współczynnikach (jeśli ktoś np. wbiłby z 1000lvl na 1200lvl na mieście to jego SA czy SV znacząco różniłoby się od jego rówieśników).


Także nie wiem - jestem za, ale chciałbym inne nagrody :)

Uprzedzając inne pomysły - taki twór jak uzależnienie od najlepszej możliwej do wykonania akcji też odpada, bo na 1500lvl+ wystarczy kilka akcji na pełnym mnożniku żeby wbić 100 poziomów, co mocno zwichrowałoby ekonomię gry...

Arturek509

#2
Dlatego glownym czynnikiem ustalilem ilosc expa potrzebne na poziom

Osoba która wbijala by codziennie iles turnieji i walkw  miescie mogłą by zarobic te 2 % do poziomu. To nie jest w sumie tak wiele wiec nie było by zaraz drastycznych róznic w sa na danym poziomie. 200 poziomó to starsznie duzy okres czasu by musiało zająć. Policzmy ze dana osoba siedzi na g2 przez cały dzien i niech wbije nawet te 3 procent do poziomu. Po miesiacu by uzyskałą dopiero 1 poziom a dalej oznacza ze na wbicie 200 poziomó trzeba przestrzeni lat. Ale chociaz by cokolwiek sie zmienialo podczas wbijania profesji

turoseq2

ja bym tu widział taką sytuację, że dziennie można zdobyć ileś % expa.

Scenariusz 1.
Jest ukryty (bądź nie) współczynnik ilości doświadczenia za walkę o wartości 10000 pkt.
Z takim współczynnikiem zyskujemy 0,1% poziomu za wygraną walkę turniejową (0,05% za przegraną walkę, 0,05% za wygrane miasto, 0,02% za przegrane miasto itp., w tej chwili nieistotne).
Po wygraniu walki turniejowej zdobywamy 0,1% expa i tracimy 10% obecnej wartości współczynnika. Po takiej walce mamy już tylko 9000pkt współczynnika, więc za kolejną wygraną walkę zdobywamy tylko 0,09% poziomu. Potem 8100 pkt (9000 - 10%) itd.
Jeśli przegramy taką walkę, zyskujemy 0,05% poziomu i tracimy 5% współczynnika. Podobnie sytuacja się ma z innymi walkami (setne procenta poziomu wyznaczają ile % współczynnika stracimy).

Współczynnik odnawiałby się po 24h po odbytej walce (tyle ile straciliśmy to po 24h nam wróci). Alternatywnie współczynnik rośnie sobie o 1000 z każdą godziną. Współczynnik nie może zmaleć poniżej 100pkt. Dodatkowo opcja z nowymi budynkami VIP ze zwiększeniem maksimum współczynnika i/lub szybkości odnowienia lub podpiąć pod pkt turniejowe (te które zwiększają SA, ST i SV).

Zbicie całego współczynnika z 10k do 100 dawałoby w tym scenariuszu około 1% doświadczenia i wymagałoby około godziny grania (5 turniejów z samymi wygranymi lub 10 turniejów z samymi przegranymi, dokładając do tego miasto i P&P powinno wyjść 1h-1.5h).
Myślę że spokojnie dałoby się to podnieść do 5% dziennie bez dużego naruszania ekonomii. A statystyki tak czy siak można byłoby nadrobić, bo i tak wbicie 100 poziomów musiałoby trwać 6 lat.


Scenariusz 2.
Doświadczenie rośnie bardzo szybko danego dnia (np. x10'000) ale tylko określony procent (np. 5%). Potem wraca do normy (powiedzmy, że taki happy hour każdego dnia jako nagroda za codzienne logowanie).

Coś wypadałoby zrobić z tym doświadczeniem. Tylko admin musiałby się zainteresować.

Wygrana z miasta
Zdobyłeś:
- 3 435 126 488 zł
- 176 670 pkt doświadczenia
- 5 pkt do rankingu pojedynków

- 5 pkt aktywności do Goryli

Muszę wygrać 67mln walk żeby wbić jeden poziom. W przeliczeniu na czas - 51 lat ciągłego wygrywania na mieście. Nie powinno to tak wyglądać...

Arturek509

lepsza opcja nr 1 żeby wykonac ileś tam walk. Wiele osob np jak ja Siedzi do póxna albo wstaje jak jeszcze nie ma turniejów czyli opcji gdzie najwiecej expa wpada. Wtedy wg robie dla gangu a takto by ten "happy hour" po prostu minął

turoseq2

tzn. bardziej miałem na myśli, że pierwsze walki danego dnia dla danego gracza są premiowane i mogą być nawet rozwleczone w czasie, ważnym jest że tylko kilka turniejów - np. po 1 turnieju o 00:20, 8:30, 16:20 i 22:00 i każdy z nich daje więcej doświadczenia, ale nazwałem to happy hour, bo po prostu wymuszałoby taką codzienną aktywność, a siedzenie dłużej już nie daje takiego profitu.