• Welcome to Gangsters.pl - Forum gangsterskie. Please log in or sign up.

Kalkulator do biznesów, dziwek i gangu oraz szybkich akcji

Zaczęty przez turoseq, Październik 14, 2016, 00:37:17 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

turoseq2

#45
Update Dzielnic

Link:
Kalkulator Gangsters v.3.70.xlsx

Changelog:
Zupełnie nowy arkusz Dzielnic. Warto przeczytać legendę pod danymi.

W skrócie:
- przerobiona szata (tabela SV do dzielnic jest schowana z prawej)
- Dzielnice obsługiwane do 180 dzielnic
- dodano bezpośrednio ile potrzeba SV osobistego przy 0 pkt ataku
- usunięto "poprzednia dzielnica, przyszła dzielnica" bo mało przydatne
- dodano pozycję Leniwa działka - ile pkt ataku potrzeba by w ogóle nie wchodzić na przejęcie (jednocześnie największa użyteczna liczba pktów, po tej ilości każdy pkt ataku jest zmarnowany)
- Wymagane SV gangu - można to porównać z tym co jest napisane w siedzibie Gangu. Raczej nieprzydatna i może nawet oszukać, bo w grze to liczy wszystkich i 100% pasek flash. Zalecam korzystanie z tabeli osobistego SV, czyli tego na samej górze.

Dla przypomnienia:
Tabela z osobistym SV (C3,C4,C5) wyświetla porównanie do SV graczy, którzy będą uczestniczyć w ataku na działkę.

Willa, pkty ataku [C3] - interesuje was w przypadku, gdy na Szefie jest ktoś, kto ma najwyższe SV w gangu i to od niego będzie zależeć czy działka będzie przejęta czy nie. Szef sam sobie kilera nie wrzuci więc sytuacja może być patowa, dopóki nie wstawi sobie słupa do gangu. W takiej sytuacji jego SV musi być większe niż w C3.
Willa, kiler, pkt ataku [C4] - zdecydowanie najistotniejsza wartość obliczana w arkuszu. Pytamy (albo sprawdzamy na piechotę jako szef) ile SV mają osoby zainteresowane w przejęcie, sumujemy to, a wartość która nam wyjdzie musi być większa niż w C4. SV szefa dzielimy przez 1,5.
Willa, kiler, 0 pktów ataku [C5] - to jest SV, które by nam wyszło w czasach sprzed update'a pktów ataku. To jest po prostu maksymalne potrzebne SV, kiedy to chcecie zaoszczędzić pkty ataku na przyszłe dzielnice. Może być przydatne, gdy nagle do gangu wpadł gracz, który ma zdecydowanie więcej SV niż reszta i pkty ataku tymczasowo będą niepotrzebne, a Wy nie wiecie do kiedy możecie sobie w taki sposób pkty ataku oszczędzać. Jest to równe wartości w C4 przy wpisaniu 0 pkt w pkty ataku [C16].

No i oczywiście, niezmiennie obliczenia dotyczą sytuacji, gdy przejmowana dzielnica jest w posiadaniu gangu, który ma nie więcej niż 500k SV i 0 pkt obrony na tej działce.

I też dla przypomnienia:
- zielone komórki - ważne
- szare komórki - tu wpisujemy dane
- pomarańczowe komórki - domyślnie pobierane z innego arkusza


@Edit

Zapomniałem, ale zmieniłem trochę wygląd podsumowania zarobków w Inwestycjach. Widać teraz % z budynków VIP w taki sam sposób jak jest to napisane w profilu. Jest jeden wyjątek - te procenty przy pozycji "gang" to nie jest % z Gangu Pro, tylko % do ogólnych zarobków z dzielnic [@Inwestycje!B139]

@edit2
Poleciał reupload z powodu nieobsługiwania na starszej wersji

turoseq2

Drobne poprawki odnośnie leniwej działki.

Zrobiłem wcześniej tylko 200 iteracji do obliczenia tej wartości, nie jest to specjalnie dokładne na większej ilości dzielnic.

W tym patchu maksymalna ilość dzielnic to 100, a iteracji jest 10000.

Kalkulator gangsters v.3.70b.xlsx

Nie wiem czy to będzie potrzebne, raczej nie zalecam ponownego pobierania na ten moment... w przypadku 90+ działek może mieć to znaczenie.

turoseq2

Jak ktoś ma jakieś wątpliwości, w jaki sposób działają alfonsi:

Tabelka:


1 Roberto daje 4%, jak masz ich 2 to łącznie dostaniesz 6% itd. Pomarańczowe komórki oznaczają zmianę w wartości, a zielone ostateczną wartość.

Dlatego, że najpierw każdy z rodzaju alfonsa daje swoje % (a ci alfonsi raczej są w niewielkich ilościach - max 12 w przypadku Sergia), niegdyś było bardzo ciężko znaleźć ten "set" który jest też podany na tym obrazku. Nadal niektórzy o nim nie wiedzą.

Od dawna podaję skład tego bonusu za set (56 Roberto aż do 69 Vincentów), wiele osób nie wierzy w niego (mimo że klikania jest na max 10 minut).

Ponadto, alfonsi są zupełnie niezależni od ilości posiadanych dziwek. Nawet dzisiaj napisałem na barze, że trzeba mieć ich co najmniej trochę, natomiast po to zrobiłem te testy, aby sam się o tym przekonać - i byłem w błędzie. Wpływ Alfonsów jest dokładnie taki sam, nawet jeśli masz tylko 1 dziwkę

turoseq2

#48
Nowa wersja kalkulatora.

Link :
Kalkulator gangsters v.3.80.xlsx

Changelog:
- Dane potrzebne do obliczania poszczególnych rzeczy zostały ukryte
- Arkusze dostały nowe kolorki :D
- Można już polegać na wartościach podawanych w Statystyce odnośnie zsumowanych kosztów apartamentowca i rezydencji
- Ceny apartamentowca i rezydencji są od teraz przybliżane, tak aby bardziej leniwi gracze nie musieli wpisywać cen przy każdym poziomie, a jednak mieć całkiem rzetelne dane.

W skrócie:

Cena apartamentowca i rezydencji jest przybliżana wg określonego przeze mnie schematu. Apartamentowiec ma podane wartości do 2000 poziomu, rezydencja do 1700. Przybliżanie działa na podstawie tych danych, które zostały podane przez niektórych graczy. Nie ma tego dużo, są punkty w których nie mam ani jednej ceny przez 100 poziomów. Niemniej jednak, błędy jakie powstają poprzez ciągłe przybliżanie nie przekraczają 1% w przypadku apartamentowca, i 2% w przypadku rezydencji (przynajmniej do momentu kiedy mam jakiekolwiek dane).

Ponadto, bardzo proszę o nowe dane, wprowadzając je do formularza google, link: https://forms.gle/UahJJKRBPtB5GC5f9   
Dzięki temu, nowe wersje kalkulatora będą zawierały nowe ceny i będzie dokładniejszy.

Dokładniejsze info pod legendą Inwestycji.



W niedalekiej przyszłości planuję przerobić tę wersję kalkulatora pod inne środowiska - OpenOffice, googledocs i LibreOffice.



turoseq2

Patch

1. Drobne korekty z komentarzami
2. Obliczenie zarobków z dziwek jest dużo dokładniejsze niż dotychczas (oczekiwany błąd : 0-20zł/h)

Link:
Kalkulator Gangsters v.3.80b.xlsx

turoseq2

Update od admina.

Link:
Kalkulator Gangsters v.3.81.xlsx

Changelog:
- dodałem nowy drag i cały update (+% do dragów za każdą dzielnicę)
- transpozycja całego arkusza Gangu (z nowym dragiem się już nie zmieściłem w poziomie przy standardowym widoku)
- kolory przemienne w Inwestycjach dla lepszego widoku
- dodałem tę tabelkę odnośnie Alfonsów, którą ostatnio wrzucałem tutaj w Screenshocie


Wymyśliłem sobie nowy arkusz do zrobienia, który zamierzałem wrzucić tu razem z tym updatem, ale projekt okazał się być większy niż zakładałem, a jednak są już pytania na privie o nowy drag, więc niedługo powinna być nowa wersja (niestety 2x trzeba będzie wklejać własne dane).

Teoretycznie, powinienem zdążyć zrobić to co zamierzam zanim większość gangów zacznie się zastanawiać czy przestać ulepszać Adrenochrom, także jak wam się nie chce co chwilę uzupełniać wszystkich danych, to możecie pominąć ten update.

Tym razem, z racji zmiany widoku w Inwestycjach, skopiowanie całych kolumn B i G w Inwestycjach jest "utrudnione". Jak wam nie zależy na tych przemiennych kolorkach to zawsze można zrobić CTRL-X CTRL-V, ale ogólnie od teraz to tak to będzie wyglądało.

Rozszerzenie na inne platformy odkładam na później.

Aaa, i kolejna wersja kalka będzie dotyczyła zwiększania SV w kontekście co się bardziej opłaca (i interfejs do wykupienia SV za bilety).

turoseq2

#51
Nowa wersja kalka

Link:
Kalkulator Gangsters v.4.00b.xlsx

Zmiany:
- dodałem inwestycje za 1900 poziom
- dodane 2 nowe szybkie akcje - AmerisourceBergen (28bld SA) i Kensington Palace (35bld SA)
- najwyższy obsługiwany poziom w Szybkich Akcjach to 1999
- Dwa nowe arkusze:


  • Biloprzeliczarka SV
Wpisujesz obecne SV wraz z bonusami, stałym i czasowym. Wybieramy sobie lewą lub prawą tabelę i wpisujemy potrzebną
informację - liczbę biletów do wykorzystania lub docelowe SV.
-Lewa:
Wpisujemy ile biletów chcemy wykorzystać. Arkusz wypluwa SV jakie będziemy mieć po ich użyciu.
-Prawa
Wpisujemy jakie chcemy mieć SV, kalkulator wyliczy ile biletów trzeba będzie do tego użyć, a następnie poda wynikowe SV, które będzie najbliższe temu wpisanemu wyżej.

  • SV-upgrade

Skomplikowany arkusz do wyliczenia CZEGOKOLWIEK odnośnie SV. Jest tego sporo, dlatego też arkusz jest obszerny.

Uwaga: widok standardowy może nie obejmować tabeli z boku, która jest wymagana do korzystania z tego arkusza.

Przykładowy scenariusz korzystania z arkusza:   
1. Wpisujemy SA i obecny czasowy bonus SV w tabeli z prawej strony.
2. Podajemy wszelkie dane wejściowe.
3. Sprawdzamy czy podaliśmy dane prawidłowo - sprawdzenie polega na np. porównaniu SV wyliczonego i SV w grze.
4. Wybieramy bronie i majątki które nas interesują jako ulepszenie. Jeśli wybraliśmy gorszy sprzęt niż mamy obecnie, przy danym sprzęcie pokażą się ujemne wartości.
5. Sprawdzamy która zmiana SV jest najkorzystniejsza na podstawie wskaźnika opłacalności.

Wartości na wskaźniku należy rozumieć w obu wypadkach jako "im niższe, tym gorzej" - tzn. jeśli są ujemne to wartość bezwzględna powinna być jak najniższa.

Przeczytanie legendy jest obowiązkowe. I to tak ze zrozumieniem. I tak, "niewiększe" się pisze rozłącznie, ale nie chce mi się drugi raz uploadować.

Jeśli ktoś potrzebuje hasła do odblokowania arkuszy (poblokowane są tylko SV-upgrade i baza danych), to proszę pisać na priv.

Testowanie arkusza polegało mniej więcej na "U mnie działa, to u was pewnie też". Także potrzebuję jakiegoś feedbacku, jakby coś było nie do końca jasne to piszcie, bo serio - ja wiem co tam napisałem, ale mogłem coś później niedokładnie wytłumaczyć. Pewnie sprowadzi się do rozpisania dłuższej legendy, a co za tym idzie, kolejnych uploadów, albo chociażby postów. I sorry, to miało wejść jeszcze w lutym, ale projekt się okazał za duży jak na moje lenistwo i trochę się zeszło żeby w końcu to skończyć.

Nie ma większej różnicy pomiędzy siłą, a wytrzymałością, dlatego te współczynniki potraktowałem zbiorczo. Wiem, że procenty mogą trochę odbiegać, ale średnia się będzie zgadzać :)

Ulepszenia majątków z ringu (4-współczynnikowe) = bomba, nieruchomości, miasta, korporacje, państwa, planety
Ulepszenia majątków z ringu (1-współczynnikowe) = wszystkie inne majątki (poza odnową biologiczną)



@edit
Ja wiem, że u wielu ludzi zalegają pkty z ringu w milionowych ilościach i podana w kalku cena jest trochę na wyrost, natomiast coś przeliczalnego musiałem wybrać - stąd ceny są takie, jakbyście te pkty ringu kupowali biletami. W przyszłości może zrobię coś a'la mnożnik wartości tych pktów tak jak to jest przy energiach w Inwestycjach, na ten moment - jak porównujecie coś z ringu, to po prostu patrzcie na wskaźniki opłacalności tylko do ringu - ot cała filozofia :)

turoseq2

Pierwsze spostrzeżenia:
1.Bez obsługi list rozwijanych praktycznie nie da się korzystać z tego arkusza; pisałem to w Excelu, na googledocsie też prawie działa (nie ma tylko wskaźnika opłacalności).
2. Bonusy z ringu są formatowane jako procenty, dlatego też jak wpisujecie to trzeba pamiętać o zawarciu "%" w komórce. Najlepiej jednak wybrać z listy rozwijanej.
3. Ulepszenia z majątku mają blokadę - łącznie, w parze może być ich maksymalnie 6 oraz 18. Pamiętajcie o tym, żeby najpierw zaktualizować to drugie pole. Dziwne rzeczy się czasem dzieją, np. trzeba skasować "0" z drugiej pozycji, czego zupełnie nie rozumiem.
4. Sprzęt (broń, kama, majątki) są wypisane w liście rozwijanej, także bez obsługi tychże nie da się korzystać. Ewentualnie da się wypisać to ręcznie, no ale nie polecam, serio. Wy zwariujecie, ja przy okazji też. W razie jak wasz program nie obsługuje list rozwijanych to przejdźcie chociaż na googledocsa.

Zoomikowo

Dokładnie, zgadzam się z wypowiedzią wyżej, ponadto nie da się uwzględnić kosztów kamizelki i jej opłacalności bo występuje jakiś błąd, także polecam googledocs.

turoseq2

#54
Akurat kamizelka to błąd wynikający z przeniesienia danych do bazy

Patch:
Kalkulator Gangsters v.4.00b.xlsx

turoseq2

#55
...

turoseq2

No sorry, nie mam nikogo na etacie do testów i potem są problemy. Spore błędy w obliczaniu formuł zmian SV, zrobiłem korektę, łapcie linka:

Link:
Kalkulator Gangsters v.4.00b.xlsx

turoseq2

Patch:

Kalkulator Gangsters v.4.00c.xlsx

Poprawione błędy:
- dziwki za 1600 i 1700 poziom miały podaną złą cenę (26000 zamiast 27000 i 30000 zamiast 33000)

siwix

4--13--21--27--34--49--53--62--67--77

Zoomikowo

Szczerze to Turo dzieli się tym tylko wyłącznie z własnej inicjatywy, bo nie ma takiego obowiązku zwłaszcza, że sam ogarnia kalkulator jeżeli chodzi o zarobki i czasem mam wrażenie, że ludzie mogliby docenić tą jego pracę drobnym gestem w postaci chociaż najmniejszej ilości biletów..